Frågor och svar



Förfrågare

Frågor och svar för offertförfrågare

Fråga: Vad kostar det?

Det är gratis för både företag och privatpersoner att göra förfrågningar genom oss.

Fråga: Hur behandlar ni mina kontaktuppgifter?

Vi sparar era kontaktuppgifter så länge ni själva vill. När ni vill ha bort dem, så skickar ni ett mail så plockar vi bort dem från våra servrar. Vi kommer aldrig spara någon information ni inte vill, så länge lagar och regler inte säger annat.

Fråga: Jag har inte fått någon notis om en ny offert

För stunden så skickas inga notiser alls om nya offerter eller meddelanden. Vi kommer lägga till ett system snart för just notiser. Detta då ni i teorin skulle kunna ta emot 100 offerter och 50 meddelanden på en dag, vilket skulle leda till 150 mail på endast en dag. Vi arbetar just nu med ett bra sätt att hantera dessa notiser

Fråga: Hur många offerter kan jag ta emot?

Obegränsat

Fråga: Vad gör jag när jag inte vill ha fler offerter?

Du klickar på offerthantering och plockar bort din förfråga. Offerterna kommer finnas kvar.

Fråga: Hur tar jag bort en offert?

Du klickar på länken "Ta bort offert" längst till höger i din offervy

Fråga: Vad gör jag om jag glömt bort mitt lösenord?

Du kontaktar oss med ämnet "kontohantering", genom vårat kontaktformulär.

Fråga: Vad gör jag om jag får oseriösa meddelanden eller offerter?

Du gör en anmälan genom kontaktformuläret med ämnet "Anmäl felanvändning"


Företag

Frågor och svar för företag

Fråga: Vad kostar det?

Vi baserar priserna för företag på deras omsättning. Detta då det ger en bra beskrivning på eran konkurenskraft på offertservice. För stunden så är det billigaste 299:- och det dyraste 1399:- (exklusive moms).

Fråga: Hur många offerter kan jag skicka?

Du kan skicka obegränsat antal offerter i hela ditt län, utan någon extra kostnad.

Fråga: Jag har betalat men mitt konto är låst

Klicka på "Ladda om" eller logga ut och in igen. Skulle inte det fungera, kontakta support. Försäkra er även om att ni angivit samma epost som vid registreringen.

Fråga: Vad har jag för bindingstid?

Vi har ingen bindningstid överhuvudtaget. Ni kan i praktiken strunta i att betala i två månader och sedan betala för att fortsätta använda tjänsten. Detta kan däremot leda till högre avgifter vid nästa betalningen pga förlorad kontostatus.

Fråga: Mitt företag jobbar endast mot andra företag

Inga problem. I förfrågningsvyn kan ni sortera efter endast företag.

Fråga: Jag har inte fått något svar någonsin

När ni har fått ett accepterat svar, så får ni upp kontaktinformationen i eran offert. Har ni inte fått något svar alls, kontakta oss så kan vi kolla på om det är något fel.